خریداری شده اصفهان دوشنبه هواشناسی وضعیت جوی

خریداری شده: اصفهان دوشنبه هواشناسی وضعیت جوی هوا استان اصفهان

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی هشدارهای صریح محمد هاشمی راجع به اعتراضات اخیر مردم

محمد هاشمی می گوید: مگر دولت به تنهای می‌تواند همه پرسشها کشور حل نماید؟ این‌گونه نیست. شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می‌طلبد که همه باهم وارد عرصه شویم. 

هشدارهای صریح محمد هاشمی راجع به اعتراضات اخیر مردم

هشدارهای صریح محمد هاشمی راجع به اعتراضات اخیر مردم

عبارات مهم : ایران

محمد هاشمی می گوید: مگر دولت به تنهای می تواند همه پرسشها کشور حل نماید؟ این گونه نیست. شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می طلبد که همه باهم وارد عرصه شویم.

این روزها در پایتخت کشور عزیزمان ایران و بعضی از شهرهای کشور، شاهد ناآرامی و اغتشاشاتی هستیم که از پی اعتراض مردم به وضع اقتصادی موجود، پدید آمده هست. اعتراضاتی که به سیاست های اقتصادی دولت دوازدهم و اندکی بعد از تحویل لایحه بودجه 97 به مجلس و رسانه ای شدن بعضی از سیاست های مندرج در آن، بود. این اعتراض ها ولی رفته رفته جای خود را به آشوب خیابانی داده است و هزینه های فراوانی را به کشور تحمیل کرده هست. اغتشاشاتی که از سوی بعضی کشورهای منطقه ای و جهانی مورد حمایت قرار گرفته است.

هشدارهای صریح محمد هاشمی راجع به اعتراضات اخیر مردم

در همین راستا محمد هاشمی رفسنجانی به نامه نیوز، گفت: امام خمینی (ره) جهت مسئولان کشور در مقاطع متفاوت و در موارد گوناگون، شاخص هایی را تعیین میکردند که با آن شاخص ها میتوانستیم پرسشها را تحلیل کنیم یا اظهار نظر کنیم. یکی دو مورد از این شاخص ها در خاطرم مانده و در این مواردی که اخیراً رخ داده هست، مصداق عینی آن موجود است و میتوانیم آن شاخصها را به این موارد عینی، تعمیم بدهیم.

در نوفل لوشاتو در خدمت امام بودیم، نماینده کارتر (رئیس جمهور وقت آمریکا) درخواست ملاقات با امام خمینی (ره) را دادند و ایشان هم پذیرفتند؛ درنهایت نماینده مدیر جمهور آمریکا به همراه نماینده ژیسکار دستن (رئیس جمهور وقت فرانسه) حدود ساعت 10 شب به دیدار امام آمدند. خبر و خواسته ارزش این بود که در ظاهر جهت امام دلسوزی کردند و به ایشان گفتند به کشور عزیزمان ایران نروید آیا که شرایط کنونی کشور عزیزمان ایران جهت شما خطرناک است و اگر جایتان اینجا خوب نیست، محل سکونتتان را عوض کنیم؛ در برابر حضرت امام فرمودند که جایشان خوب هست. به محض اینکه آنها رفتند، امام فرمودند که اعلام کنید، جمعه به کشور عزیزمان ایران بازمیگیردم؛ بعدها که از ایشان پرسش پرسیدیم که تصمیم آن روز چگونه بود، ایشان فرمودند که آقای کارتر و دولت آمریکا که دوست ما نیست، بعد دلسوزی هم که جهت ما می کنند، آشکار می سازد که توطئه ای در کار است و اگر در کشور عزیزمان ایران باشم، جلوی توطئه اینها را میگیرم.

محمد هاشمی می گوید: مگر دولت به تنهای می‌تواند همه پرسشها کشور حل نماید؟ این‌گونه نیست. شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می‌طلبد که همه باهم وارد عرصه شویم. 

وی افزود: اگر درست خاطرم باشد، در مجلس دوم بود که عده ای از نمایندگان نسبت به مسائلی، اعتراضات تندی داشتند و حرفهای تندی را مطرح می کردند؛ رادیو اسرائیل هم صحبت های آنها را منکعس میکرد. حضرت امام خطاب به این نمایندگان تندرو فرمودند: اینَ تذهبون؟ (به کجا میروید؟) به جایی رسیده اید که رادیو اسرائیل بایستی مواضع شما را پخش کند و مورد پسند اسرائیل باشید؟

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه اظهار داشت: حالا با بیان این دو شاخص، هنگامی که به پرسشها این چند روز نگاه میکنیم، هنگامی که آقای ترامپ و تعدادی از دولت مردان آمریکایی (رئیس کنگره، وزارت امور خارجه و دیگران) از اغتشاشگران حمایت میکنند و پشت آنها قرار گرفته اند یا یکسری از دولتهای مرتجع منطقه و دشمن های نظام که در خارج هستند و همواره در خدمت استعمار و استکبار بوده اند، الآن دارند خوشحالی میکنند و از این اغتشاشات حمایت می شود، با توجه به شاخصهایی که امام در اختیارمان گذاشته است میتوان نتیجه گرفت که کار اینها، کار نادرستی است و احتمالاً فریب خورده اند. نه تنها واکنش‌ها و کارهایشان ارزشی جهت ملت کشور عزیزمان ایران و دوستداران انقلاب ندارد بلکه واقعاً این نوع حرکتها موجب تشنج در جامعه می شود و در نهایت دودش به چشم ملت و کشور می رود و منافع آن را دشمن های اسلام و بدخواهان انقلاب که سال هاست در کمین نشسته اند تا ضربه ای به نظام بزنند، میبرند.

او در ادامه افزود: در مجموع این اقدامات، کارها پسندیده ای نیست. ولو اینکه فرض کنیم مواردی وجود دارد و نسبت به بعضی از گرانی ها یا بعضی از پرسشها اقتصادی که مطلوب کسی هم نیست، ولی شرایط کشور به شکلی است که پرسشها وجود دارد و دولت و دولت مردان تلاش میکنند تا در حد توان، پرسشها را برطرف نمایند و امیدوارم که موفق شوند. ولی وجود این پرسشها توجیهی جهت این رفتارها نیست و نبایستی فریب حمایت ها و دلسوزی های افرادی مثل ترامپ را بخورند.

هشدارهای صریح محمد هاشمی راجع به اعتراضات اخیر مردم

اینها دشمن های ما هستند و هرچه توانسته اند کارشکنی کرده اند؛ ولی الآن صورت عوض کرده اند. واکنش‌ها ترامپ و دولت آمریکا در قبال ایرانیان و دانشجویان ایرانی و حتی افرادی که سالها مقیم آن کشور بوده اند، موانعی را درست کرده است و این به خوبی نشان میدهد که با ملت کشور عزیزمان ایران دشمنی دارد. بعد باید هوشیار باشیم و عاقلانه تصمیم بگیریم. مشکل ها را تحمل کنیم تا مسئولین کشور هم بتوانند با تدابیر لازم، پاره ای از پرسشها را در سریعترین وقت ممکن، برطرف نمایند.

عضو سابق شورای مرکزی حزب عاملان سازندگی، تأکید کرد: در این نوع موارد، تفکیک بین اصول گرا و اصلاح طلب، کار درستی نیست. آن چه که در این شرایط نیاز است و می تواند جهت کشور بافایده باشد، انسجام، وحدت و یک پارچگی هست. حضرت امام خمینی(ره) تعبیری داشتند که در بعضی از جلساتی که جهت برطرف اختلاف خدمتشان می رسیدیم (چه در قالب حزب جمهوری اسلامی چه در قالب دولت)؛ ایشان می فرمودند شما همگی در یک کشتی سوار هستید.

محمد هاشمی می گوید: مگر دولت به تنهای می‌تواند همه پرسشها کشور حل نماید؟ این‌گونه نیست. شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می‌طلبد که همه باهم وارد عرصه شویم. 

اگر این کشتی سوراخ شود، همه غرق می شوید. بعد تلاش کنید کشتی سوراخ نشود و وحدت و انسجام داشته باشید. به نظرم الآن فارغ از آن چه که گذشته هست، نبایستی خودمان به این پرسشها دامن بزنیم و اصلاح طلبان و اصول گرایان همدیگر را متهم کنند یا عده ای تحت عنوان «بسیجی» بخواهند دولت را مقصر بدانند و علیه دولت شعار بدهند؛ هرگونه واکنش‌ها این چنینی، بهره آن را دشمن می برد و دودش به چشم ملت و نظام می رود. اکنون نیاز به وحدت داریم؛ باید یک پارچه باشیم تا بتوانیم از پرسشها عبور کنیم و دشمن را ناکام بگذاریم. از همه هم درخواست می کنم با وحدت، توطئه ای که دشمن علیه نظام دارد و تصورش بر این است که موفق هم شده است هست، ناکام بگذاریم و به فکر مملکت باشیم.

محمد هاشمی در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد شما به دولت جهت آرام کردن اعتراض مردم چیست، اظهار داشت: این سوالی که مطرح می کنید و دولت را تفکیک می کنید؛ بحث بر سر دولت، تنها نیست. شرایط مملکت به گونه ای است که دولت تنهایی نمی تواند. مجلس و قوه قضائیه هم باید باشند، شرکت های و دیگر و ارگان ها هم باید به صحنه بیایند؛ یعنی مسئولین در هر کجا و هر رده ای که هستند بایستی به صحنه بیایند و نسبت به پرسشها و پرسشها کشور همگی همکاری نمایند.

هشدارهای صریح محمد هاشمی راجع به اعتراضات اخیر مردم

مگر دولت به تنهای می تواند همه پرسشها کشور حل نماید؟ این گونه نیست. شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می طلبد که همه باهم وارد عرصه شویم. این گونه نیست که «دولت چه کار باید انجام دهد؟» مطرح باشد؛ این بحث کل نظام است و همه وظیفه دارند با هر امکاناتی که در اختیار دارند، وارد عرصه شوند و صرفاً معطوف به موقعیت فعلی هم نیست. همه بایستی تلاش کنیم، با یک سناریوی مشخص، راه اقتصادی درستی را درپیش بگیریم و کسی هم کارشکنی نکند.

واژه های کلیدی: ایران | آمریکا | ایرانی | اقتصادی | آمریکایی | ایرانیان | محمد هاشمی | هاشمی رفسنجانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه