خریداری شده اصفهان دوشنبه هواشناسی وضعیت جوی

خریداری شده: اصفهان دوشنبه هواشناسی وضعیت جوی هوا استان اصفهان

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی نخستین میانبر ارزی در بازار؟

بعضی صرافی ها راه های میانبر را جهت خرید و فروش ارز به مشتریان خود پیشنهاد داده اند. به گفته بعضی فعالان، بعد از اینکه، خرید و فروش اسکناس ازسوی صرافی ها ممنوع

نخستین میانبر ارزی در بازار؟

نخستین میانبر ارزی در بازار؟

عبارات مهم : بازار

بعضی صرافی ها راه های میانبر را جهت خرید و فروش ارز به مشتریان خود پیشنهاد داده اند. به گفته بعضی فعالان، بعد از اینکه، خرید و فروش اسکناس ازسوی صرافی ها ممنوع اعلام شد، بعضی از بازیگران رسمی به دنبال راه های جایگزین جهت فعالیت افتادند که غیرقانونی هم نباشد. در این میان، شماری از فعالان عنوان کرده اند، دسته ای از صرافی ها به مشتریان پیشنهاد می دهند که جهت تهیه ارز خود به شعب آنها در خارج از کشور مراجعه کنند. البته شایعات و شبهات زیادی راجع به چنین اقدامی وجود داشت.

نخستین میانبر ارزی در بازار؟

پیگیری ها نشان می دهد تنها تعداد کمی از صرافی ها در خارج از کشور نمایندگی دارند؛ از آن سو زیاد بازیگران رسمی عنوان می کنند، در شرایط فعلی زیاد ترجیح می دهند اقدام خاصی صورت ندهند تا نتیجه سیاست های ارزی را مشاهده کنند و شرایط جهت فعالیت براق تر شود. عده ای نیز باور دارند، حتی اگر گزاره مطرح شده است (فروش ارز در کشورهای خارجی) صحیح باشد، مانع قانونی ندارد و حتی ارزآوری از طریق کشورهای دیگر مورد استقبال مسوولان خواهد بود.

اولین میانبر ارزی در بازار؟

آنها عنوان می کنند، هنگامی که فردی ارز خود را به جای بازار داخلی از کشورهای دیگر تهیه کند، در واقع آسیبی به منابع ارزی کشور وارد نخواهد شد و حتی فرد متقاضی می تواند با بازگشت به کشور ارز خود را در بانک ها سپرده گذاری کند. البته عده ای عنوان می کردند، قیمت تبدیل ارز در صرافی های ایرانی دبی یا ترکیه بالای ۵ هزار و ۴۰۰ تومان بوده است و اختلاف زیادی با قیمت رسمی بانک مرکزی دارد. با این حال، جهت افرادی که نیاز به تهیه ارز بیش از مقادیر تعیین شده است ازسوی سیاست گذار داشته اند، راه های این چنینی می تواند پاسخگو باشد. در فضای مجازی، حتی بعضی بازدیدکنندگان عنوان کردند که در کشورهای دور مانند کانادا نیز توانسته اند از طریق صرافی های ایرانی ریال خود را به دلار کانادا تبدیل کنند.

بعضی صرافی ها راه های میانبر را جهت خرید و فروش ارز به مشتریان خود پیشنهاد داده اند. به گفته بعضی فعالان، بعد از اینکه، خرید و فروش اسکناس ازسوی صرافی ها ممنوع

اطلاعات متناقضی در مورد چگونگی تبدیل ریال به ارز کشورهای دیگر انتشار یافته هست؛ بعضی عنوان کرده اند در ترکیه با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب به آسانی تبدیل ارز را از طریق صرافی ها صورت داده اند. این در حالی است که بعضی از افراد عنوان کرده اند پیش از این امکان خرید با کارت های عضو شبکه شتاب را در ترکیه نداشته اند. آنچه مسلم هست، تعداد صرافی هایی که از طریق شعبه های خود در خارج از کشور یا از طریق دیگر همکاران خود فعالیت می کنند، بسیار اندک است و هم چنان بسیاری از صرافی های دیگر مانند گذشته قادر به خرید و فروش اسکناس نیستند. البته مدیر کل بانک مرکزی نیز روز گذشته اعلام کرد، سیاست گذار در پی از بین بردن صرافی ها نیست و بیان کرد با تک نرخی شدن ارز، صرافی ها باید خود را با فضای تازه تطبیق دهند و متناسب با نیازها فعالیت کنند.

(متن صحبت های مدیر کل بانک مرکزی را می توانید در خبرهای صفحه ۱۲ بخوانید). به نظر می رسد، با براق شدن اوضاع در روزهای آینده ابهامات مربوط به فعالیت صرافی ها نیز برطرف شود. این در حالی است که بعضی افراد عنوان می کنند بعضی صرافی ها تا حدی مانند گذشته در حال انجام کارهای خود هستند. فردی بیان کرد که از طریق بعضی صرافی ها موفق شده است اند کارهای حواله ای خود را انجام دهند. به گفته یکی از فعالان، صرافی ها در شرایط ممنوعیت معاملات ارزی، از معاملات به شکل اسکناس بسیار پرهیز کرده اند ولی کارهای حواله ای را با احتیاط صورت داده اند. بعضی تحلیلگران در این باره عنوان کرده اند، در شرایطی که فردی نیاز دارد جهت کسی ارز ارسال کند، از شبکه صرافی ها با سرعت بیشتری قادر به انجام آن هست. این در حالی است که بعد از اینکه قوانین ارزی تازه حالت عملیاتی تری به خود گرفت و مردم با آن زیاد آشنا شدند، باید دید رابطه بین مردم و صرافی ها چه تغییراتی خواهد کرد.

فعالیت غیررسمی ارزی

نخستین میانبر ارزی در بازار؟

روز دوشنبه، با اینکه هوا بارانی بود و افراد کمی در بازار حضور یافته بودند، دلالان خرد کنار خیابان با جسارت بیشتری نسبت به روزهای قبل عنوان می کردند که «دلار می خرند یا می فروشند». جالب آنکه قیمت دلالان خرد با هم تفاوت داشت. آنها تلاش می کردند در ابتدای کانال ۵ هزار تومانی اقدام به خرید کنند و در محدوده ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۷۰۰ تومان اقدام به فروش کنند. البته باید اشاره کرد که نگاه سلیقه ای در خرید و فروش های اثر بیشتری داشت و همین عنوان موجب می شد هر دلال براساس نگاه خود قیمتی را جهت دلار پیشنهاد دهد. البته باید به این توصیه اشاره کرد، روز دوشنبه مانند روزهای گذشته دلالان دور یکدیگر جمع نشده بودند و همچنان زیاد به صورت منفرد عمل می کردند. قیمت مشخصی وجود نداشت و همچنان سایه احتیاط بر بازار گسترده بود.

صعود ۵ کانالی سکه

روز گذشته، تقاضا در بازار سکه زیاد کردن یافته بود، عاملی که موجب شد این فلز گرانبها ۵ کانال قیمتی رشد کند. روز دوشنبه، سکه تمام بهار آزادی با ۵۰ هزار تومان زیاد کردن به قیمت یک میلیون و ۸۳۵ هزار تومان رسید. به گفته فعالان، ممنوعیت فروش ارز در بازار آزاد به وسیله دلالان و صرافی ها موجب شده است است که بعضی معامله گران به سوی بازار سکه رهسپار شوند. زیاد کردن حجم تقاضا در بازار سکه در کنار مشخص نبودن اوضاع حراج این فلز گران بها منجر به افزایش قیمت آن شده است هست. عده زیادی از معامله گران باور دارند، زیاد کردن بهای سکه ممکن است پیش خرید سکه را با زیاد کردن زیادی مواجه کند.

بعضی صرافی ها راه های میانبر را جهت خرید و فروش ارز به مشتریان خود پیشنهاد داده اند. به گفته بعضی فعالان، بعد از اینکه، خرید و فروش اسکناس ازسوی صرافی ها ممنوع

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پیش از این سکه فقط در دو سررسید ۶ و ۱۲ ماه پیش فروش می شد که با دستورالعمل تازه بانک مرکزی، سکه در سررسیدهای یک، ۳، ۶، ۹، ۱۲، ۱۸ و ۲۴ ماهه به فروش خواهد رسید. براساس شرایط جدید، پیش فروش قطعی مسکوک طلا، در شعب بانک ملی خواهد بود. طبق اعلام بانک مرکزی، قیمت پیش فروش قطعی انواع سکه در سررسیدهای یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه به ترتیب، یک میلیون و ۵۹۰ هزار، یک میلیون و ۵۴۰ هزار و یک میلیون و ۴۷۵ هزار تومان خواهد بود. با شرایط تازه بانک مرکزی، همچنین سکه در سررسیدهای ۹ ماهه، ۱۲ ماهه، ۱۸ ماهه و دو ساله به ترتیب، یک میلیون و ۴۱۰ هزار، یک میلیون و ۳۵۰ هزار، یک میلیون و ۲۴۵ هزار و یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان، پیش فروش خواهد شد.

دنیای اقتصاد

نخستین میانبر ارزی در بازار؟

واژه های کلیدی: بازار | مرکزی | فعالیت | میلیون | روز گذشته | بانک مرکزی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه